THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

zwani.com myspace graphic comments
Dengan nama ALLAH yg maha pengasih lagi maha penyayang.. Yakin lah dgn bantuan dan pertolongan NYA..
website-hit-counters.com

Jumat, 17 Desember 2010

Sayangi Aku Nak... !!!


        





Sayangi aku nak...
ketika tangan ku tak lagi dapat memanggumu...


Lindungi aku nak...
ketika aku sudah tak dapat lagi mengingat...


Papah aku nak...
ketika aku tak dapat lagi berjalan tegap...


Jangan kau marahi aku nak...
jika aku berkata tentang kematian...
karena suatu hari nanti 
kamu pun pasti akan mengerti
ANAKKU...



PESAN :
Jagalah hati dan perasaan kedua orang tuamu, hormatilah mereka. Cinta Kasih Orang Tua Sepanjang Masa. Itulah ungkapan kita untuk para anak kepada orang tuanya. Beruntunglah kita yang mempunyai kedua orang tua.

Maka janganlah kau sia-siakan orang tua mu .Dan Rabb-mu telah memerintahkan kpd manusia janganlah ia beribadah melainkan kpdNya dan hendaklah beruntuk baik kpd keduaorang tua dgn sebaik-baiknya. Dan jika salah satu dari kedua atau kedua-dua telah berusia lanjut disisimu maka janganlah katakan kpd kedua ‘ah’ dan janganlah kamu membentak keduanya” [Al-Isra : 23] 

Dan katakanlah kpd kedua perkataan yg mulia dan rendahkanlah dirimu terhadap kedua dgn penuh kasih sayang. Dan katakanlah, “Wahai Rabb-ku sayangilah kedua orang tua ku sebagaimana keduanya menyayangiku di waktu kecil” [Al-Isra : 24] 














0 komentar: